Jag skulle vilja gå så långt som att säga att hemsidan är en av företagets viktigaste grundpelare när det gäller digital marknadsföring. Börja med att ställa frågan ”vad är syftet med vår hemsida?”
Vi skapar mobilanpassade hemsidor som kommunicerar, inspirerar och stärker ditt varumärke. Enkelt uttryckt handlar det om en attraktiv och framförallt enkel layout. Vi är lata till naturen. Det skall vara lätt att hitta samtidigt som det skall vara informativt. Den ska snabbt förmedla vem ni är och vad ni vill. Sist men inte minst ska den vara både ”säljande och informativ”. Ja många komplexa och motstridiga parametrar.
Att kunna presentera hela eller större delen av innehållet på sin hemsida för alla besökare, oavsett vilken enhet de använder, kan påverka om det blir en affär eller inte. Välutvecklade hemsidor bygger på tydliga mål. Meningen är ju att hemsidan återspeglar ert företag med era produkter och tydliggör era tjänster. För en mäklare kan det till exempel vara att locka folk till visningar, för Röda korset kanske det är att få pengagåvor och för ett företag med webbshop ska det lockas till köp när produkten kommer upp i flödet. Om hemsidan inte gör att besökaren kan hitta till det och bidra till att öka det mål och resultat som man har, då missar man en hel del när mobilsurfandet ökar.
Vi tror på att ”Simplicity Wins”, enkelheten vinner både kort och långsiktigt. Tanken är ju att det ska vara lätt för alla, både den som besöker sidan och den som sköter sidan.